02.06.2014 09:11
Den 2 juni blir det lättare för alla användare av centrala IT-system att få hjälp snabbt. Alla supportfrågor besvaras via ett telefonnummer, 018-471 44 00, eller mejl till support@uu.se alternativt helpdesk@uu.se
Alla typer av supportfrågor som gäller central IT på Uppsala universitet samlas den 2 juni under ett enda telefonnummer och hanteras av en enda Servicedesk.
Det innebär att samtliga användare - studenter, anställda och övriga verksamma vid universitetet - ringer 018-471 44 00 för att få hjälp.
Servicedesk svarar direkt på frågor eller samordnar ärendet och slussar vidare till rätt ställe.
Telefontider:
vardagar 8.00-21.00 (lunch 12-13)
helgdagar 14.00-17.30 (vissa undantag vid större helgdagar)
Hjälp via e-post:
helpdesk@uu.se eller support@uu.se
- See more at: https://www.uu.se/student/studentnyheter/artikel/?id=3453&typ=artikel&area=14&lang=sv#sthash.4hORFaAo.dpuf